شهردار قم گفت: همه مباحث در زمینه پروژه مونوریل کارشناسی و فنی بوده و شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند.

به گزارش سایت خبری دورشهر قم،  سید مرتضی سقاییان نژاد در حاشیه بازدید استاندار قم از مونوریل در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری قم برای حل مشکلات مونوریل عزم دارد و در این راستا به مصوبه سفر رییس جمهور در سفر استانی در خصوص این پروژه عمل کرده است.

شهردار قم بیان کرد: شهرداری و دولت در زمینه موضوع مونوریل قم اختلافی با یکدیگر ندارند هر چند نگرانی‌های فنی و اقتصادی در خصوص اجرای این پروژه وجود دارد.

سقاییان نژاد با بیان اینکه همه مباحث در زمینه پروژه مونوریل کارشناسی و فنی بوده افزود: تلاش می شود در نهایت تا اقدامی با صرفه و صلاح مردم قم صورت گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه حل مشکلات مونوریل قم در دفتر معاون اجرایی رییس جمهور گفت: در این جلسه موانع و مشکلات مونوریل قم دسته بندی و برنامه ریزی لازم برای رفع آنها صورت گرفت.

شهردار قم بیان کرد: دولت و شهرداری تصمیمات مشترکی در خصوص مونوریل قم اتخاذ کردند که در مرحله اول ۴.۷ کیلومتر از این پروژه اتمام و به بهره برداری خواهد رسید و ۶.۸ کیلومتر دیگر در مرحله دوم تکمیل خواهد شد.

سقاییان نژاد با بیان اینکه نمی خواهیم خطB متروی قم حذف شود افزود: اجرای خطوط A و B متروی قم در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قم آمده و جز لایفنک حمل و نقل شهری قم است.