شهرداری یکی از 26 دستگاه متولی حوزه حجاب و عفاف است که طبق سیاست ها و راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ حجاب، جلسه 427 شورای فرهنگ عمومی مورخه 13/10/1384 وظایف 10 گانه برایش تعریف شده است.

اولین وظیفه شهرداری،  گسترش فرهنگ عفاف در سطح شهر، مراکز فرهنگی، مراکز تحت پوشش شهرداری و مراکز عمومی است .

دومین وظیفه ایجاد مراکز مشاوره محلی جهت اطلاع رسانی به خانواده ها و جوانان به صورت حضوری، تلفنی و مکاتبه ای با کادر مجرب و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

سومین وظیفه جلوگیری از تبلیغ کالاهای فرهنگی و تجاری مغایر با فرهنگ عفاف و حجاب نظیر آگهی های تجارتی و تبلیغاتی چهره های هنری و ورزشی با آرایش و حجاب ضد اسلامی است .

چهارمین وظیفه نوشتن آیات و روایات دینی،فتواهای علماء وصیت نامه حضرت امام (ره) و … به منظور توسعه فرهنگ عفاف در پارک ها، میادین،خودروهای عمومی شهری، سالن های سینما، تابلوهای معابر عمومی و ورزشی با استفاده از ابزارهای فرهنگی مناسب است.

پنجمین وظیفه تاسیس فرهنگ سرای حجاب برای برگزاری جلسات مرتبط، پرسش و پاسخ در زمینه حجاب ، برگزاری مراسم ویژه و … است.

ششمین وظیفه تهیه تندیس و عکس و تصاویر مناسب از شخصیت های اسلامی، وقایع مهم تاریخی و طرح های نمادین و استفاده از آنها جهت نصب در اماکن عمومی مهم و تفرجگاهها ، همراه با ترمیم و بازسازی مستمر آنها است.

هفتمین وظیفه گسترش اماکن عمومی ، پارک ها و مراکز ورزشی مناسب برای زنان و دختران جهت گذراندن اوقات فراغت و ایجاد فضاهای مناسب جهت برخورداری آنان از آزادی عمل در رعایت حجاب توسط سازمان پارک ها است.

هشتمین وظیفه حمایت از فعالیت های عام فرهنگی و هنری دستگاه ها در ارتباط با گسترش فرهنگ عفاف است.

نهمین وظیفه افزایش تسهیلات حمل و نقل شهری ویژه بانوان به منظور تامین آسایش بیشتر آنان ( نظیر راه اندازی و توسعه تاکسی ویژه بانوان و …) است.

دهمین وظیفه رعایت موازین شرعی در ساختن اماکن مسکونی از نظر در معرض دید نبودن ورودی خانه ها و دیده نشدن داخل خانه به هنگام باز شدن در است.