بازیگر سینما و تلویزیون گفت: فرهنگ دستگیری از دیگران از ویژگی های برجسته جامعه ایرانیان است که در دیگر جوامع کمتر همانند آن سراغ داریم.

به گزارش سایت خبری دورشهر قم، سید مهرداد ضیایی شامگاه چهارشنبه در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد قم که به همت ستاد دیه استان، سیمای نور و گروه ساختمانی ایرابن در سالن همایش های بین المللی شهرداری قم برگزار شد گفت: یکی از نام های خداوند رهاکننده است و گاهی مرگ به سادگی سراغ انسان می آید که این امر ممکن است در اثر یک حادثه باشد و به همین دلیل زندگی انسان در هر لحظه در مرز گرفتاری و گشایش هایی قرار دارد.

بازیگر مطرح سینما و تلویزیون کشور گفت: امیدواریم که در امتحانات الهی سربلند بیرون بیاییم و در این راستا باید مراقبت را در پیش گرفت.

ضیایی گفت: ایرانیان دارای فرهنگی غنی هستند و در دین ما نیز بر انجام کارهای خیر تاکید فراوانی شده که دستگیری از نیازمندان و گرفتاران در یک اقدام جمعی از فرهنگ های برجسته جامعه ایرانی است.

بازیگر مطرح سینما و تلویزیون با بیان اینکه این امر بسیار مهم است که انسان ها در زمان گرفتاری به یاری هم بشتابند افزود: ما در فرهنگ خود موضوع گلریزان را داریم که این سنت حسنه موجب می شود، گره گشایی هایی رخ دهد که تلاش برای آزادی زندانیان نیازمند که به دلیل بدهی های مالی در زندان به سر می برند از جمله اقدامات خیرخواهانه و نشانه نوع دوستی است.

وی همچنین عنوان کرد: برای بعد از آزادی زندانیان جرایم غیر عمد نیز باید برای آنان چاره ای اندیشید تا بتوانند مسیر عادی زندگی خود را با داشتن یک اشتغال آبرومندانه دنبال کنند و از آسیب ها و چالش های بعد از آزادی از زندان در جامعه مصون بمانند.

ضیایی تاکید کرد: فرهنگ دستگیری از دیگران در جامعه ما از ویژگی های برجسته ایرانیان است که در دیگر جوامع کمتر همانند آن سراغ داریم.

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: ملت ما در برنامه های خیرخواهانه، همانند آشتی کنان و گلریزان ها همواره پیش قدم بوده اند و این فرهنگ در بین ایرانی ها نهادینه شده است.

  • منبع خبر : دورشهر قم