رییس کل دادگستری استان قم گفت: ۵ هزار نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از ابتدای تأسیس ستاد دیه استان تاکنون آزاد شدند و در یک ماهه اخیر نیز ۴۴ نفر از زندانیان به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش سایت خبری دروشهر قم،حجت الاسلام والمسلمین مظفری  در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد قم که به همت ستاد دیه استان، سیمای نور و گروه ساختمانی ایرابن در سالن همایش های بین المللی شهرداری قم برگزار شد گفت: این گلریزان برای آزادی تعدادی از آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از جمله بدهکاران مهریه، حوادث رانندگی، حوادث کار، افرادی که در قراردادهایی دچار غفلت شدند است تا از این طریق این دسته از زندانیان که توانایی مالی ندارند بتوانند از زندان آزاد شوند.

رییس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه ۱۲۶ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان قم نیاز است افزود: ۲۱ میلیارد تومان از شکات تخفیف گرفته شده و این افراد نیز وقتی دیدند طرف مقابل آنها، گرفتار زندان شدند در این زمینه پیش قدم شدند و بخشی از طلب خود را بخشیدند.

وی ادامه داد: ۱۳ میلیارد تومان از این مبلغ کمک بلاعوض خیرین بوده که امیدواریم خداوند به این افراد خیر دهد و اموال آنان را مضاعف کند.

حجت الاسلام مظفری گفت: سال گذشته بالای ۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض مردمی را داشته ایم و امسال مردم قم ۹ میلیارد تومان در یک ماهه اول سال جاری در این زمینه کمک کردند.

وی عنوان کرد: اگر انسان توان و تمکن مالی خوبی دارد و یا توانمندی های دیگری دارد باید آن را مرهون لطف خداوند بداند و بخشی از این توفیق نیز مربوط به جامعه و مردم است که به همین دلیل وقتی انسان هایی دچار مشکلی می شوند باید به یاری همدیگر بشتابند.

رییس کل دادگستری استان قم همچنین بیان کرد: ۱۴ میلیارد تومان از محل کمک خانواده زندانیان جمع آوری شد و ۶۹ میلیارد تومان از بدهی زندانیان جرایم غیر عمد نیز از محل کمک های قضایی و بیمه ای بوده است.

وی بیان کرد: ۵ هزار نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از ابتدای تأسیس ستاد دیه استان قم تاکنون آزاد شدند و در یک ماهه اخیر نیز ۴۴ نفر از زندانیان به آغوش خانواده بازگشتند.

حجت الاسلام مظفری با بیان اینکه هم اکنون در قم بدهکار مالی که زیر ۱۰۰ میلیون تومان بدهی داشته باشد نداریم افزود: کسانی که در حال حاضر در زندان به سر می برند، بدهی آنها بیش از این مبلغ است که باید مقدمات آزادی آنان از روش های مختلف فراهم شود.

وی گفت: اجرای برنامه ها گلریزان با حضور هنرمندان و شخصیت مختلف در ماه مبارک رمضان در استان قم که با مشارکت سیمای نور و گروه ساختمانی ایرابن رخ داده، کار سختی بوده که باید از تلاش های دستندرکاران این امر تقدیر کرد.

این مقام قضایی استان قم ادامه داد: برای بودجه های دولتی و کمک های مردمی در جلسات مستمر ستاد دیه استان قم در راستای آزادی زندانیان تصمیم گیری می شود.

وی گفت: در سالهای اخیر مسوولان استان با حضور در زندان ها با مشکلات زندانیان و خانواده های آنان بیشتر آشنا شدند که این امر قابل تقدیر است.

حجت الاسلام مظفری افزود: چندین برابر بودجه های مردمی از سوی دولت برای موضوعات اجتماعی زندانیان در اختیار ستاد دیه استان قم قرار می گیرد و برنامه ریزی لازم برای حل مشکلات آن انجام می پذیرد که امیدواریم این مساعدت ها در شهر مقدس قم ادامه یابد و روزی برسیم که زندانی در استان نداشته باشیم.

رییس کل دادگستری استان قم با تقدیر از مشارکت مردم قم در راستای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد گفت: خداوند به میزان اخلاص افراد ثواب آنان را مضاعف می کند و بر اموال آنان می افزاید و این امر وعده الهی است.