معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم گفت: طی سال گذشته ۳۳ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در این استان افتتاح شد.

به گزارش دورشهر قم، روح الله مقدم ضمن اشاره به عملکرد معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم اظهار کرد: در ابتدای سال گذشته ۱۴ جشن وصال ویژه زوج‌های جوان در قم برگزار شد.

وی بیان کرد: همچنید دراین مدت ۱۱۰ جهیزیه نیز اهدا شد و با این اقدامات به دنبال نهادینه کردن ازدواج آسان هستیم.

مقدم با اشاره به برگزاری رویداد جامعه پرداز در استان در سال گذشته گفت: ۴۶ گروه، تشکل و سمن فعال استان در زمینه‌های خانواده ، ازدواج، فرزندپروری، فرزندآوری و هویت زن به صورت فعالانه در این رویداد حضور پیدا کردند و داشته‌های خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: مقرر شد این تشکل و سمن‌ها به صورت مستمر در طول سال با توجه به ماموریت‌هایی که برای هر سمن و تشکل مشخص شده‌است با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

وی افتتاح قرارگاه “ازدواج، کانون وصال شیرین” در سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: این قرارگاه با ماموریت ازدواج، خانواده، فرزندآوری و تسهیل ازدواج زوجین کار خود را در شب میلاد امام حسن عسکری(ع) آغاز کرد و در این مورد استان قم به عنوان پایلوت به کل کشور معرفی شد.

مقدم افزود: طی راه اندازی این قرارگاه، برنامه‌ریزی شد تمامی استان‌های کشور با هماهنگی دبیری که از استان قم معرفی شد بتوانند به صورت ملی این موضوع را به پیش ببرند.

وی بیان کرد: به علت فعالیت‌های این چنینی در حوزه ازدواج و خانواده، اداره کل ورزش و جوانان استان قم به عنوان دستگاه برتر از سوی وزارت ورزش و جوانان مشخص شد.

وی عنوان کرد: در هفته جوان سال ۱۴۰۲ نیز با مشارکت دستگاه‌های مرتبط ۲ جشن بزرگ ایران جان و تجلیل از جوانان برتر استان قم برگزار شد و سعی کردیم دستگاه‌های مختلف را به نحوی از سوی ستاد ساماندهی امور جوانان استان راهبری کنیم که یکی از اولویت های اصلی آنان مسائل حوزه جوانان باشد.