رییس پلیس‌راه قم با اشاره به جان‌باختن ۱۳ نفر از ابتدای امسال در محورهای قم، گفت: از ۲۵ اسفندماه تاکنون ۲ هزار و ۸۵۱ مورد تصادف در سطح معابر شهری و جاده‌های برون‌شهری این استان به وقوع پیوسته است.

به گزارش دورشهر قم، سرهنگ مختار پناهی افزود:‌ طی این مدت ۲ هزار و ۳۳۴ تصادف در معابر و محورهای شهری استان قم رخ‌ داده‌است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح راه‌ها و جاده‌های برون‌شهری قم نیز از ۲۵ اسفندماه تاکنون ۵۰۷ سانحه رانندگی به وقوع پیوسته‌است.

پناهی با اشاره به فوت ۱۳ نفر درتصادفات نوروزی قم، گفت: ۹ نفر از این افراد در طول جاده‌ها و راه‌های برون‌شهری و چهار نفر نیز در سطح شهر قم بر اثر شدت جراحت جان خود را از دست‌دادند.

وی افزود:‌ بر اثر سوانح شهری قم ۴۴۰ تصادف منجر به جرح رخ‌داده که بر اثر آن ۵۰۰ نفر دچار مصدومیت و جراحت شدند.

وی ادامه داد: در تصادفات برون‌شهری استان قم در تعطیلات نوروزی نیز ۱۱۵ تصادف منجر به جرح اتفاق افتاده که بر اثر آن ۱۹۱ نفر مصدوم شدند.

رییس پلیس‌راه استان قم یادآور شد: طی این مدت همچنین یک‌هزار و ۹۰۰ تصادف خسارتی در سطح شهر قم و ۳۸۴ سانحه منجر به خسارت به خودرو نیز در جاده‌های استان رقم خورده‌است.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم – کاشان، آزادراه قم – کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم – گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم – سلفچگان – اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.