معاون بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با توجه به امکان فراهم شده برای خرید اعتباری کالاهای مورد نیاز شب عید و تضمین بازپرداخت وجه، مناسب است که مردم و اصناف استان از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

به گزارش دورشهر قم، امیرحسین پروانه، پیرامون این موضوع بیان داشت: در جریان اجرای طرح عید تا عید مردم می‌توانند پس از اعتبار سنجی صورت گرفته به واحدهای صنفی که در این طرح ثبت نام کرده‌اند مراجعه و کالای مورد نیاز خود را به صورت قسطی دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه سقف اعتبار درنظر گرفته شده برای هر فرد در طرح عید تا عید ۲۰۰میلیون ریال و مدت بازپرداخت آن نیز تا اردیبهشت ماه سال آینده است، افزود: اقشار مختلف مردم و متولیان واحدهای صنفی می‌توانند برای ثبت نام در این طرح به سامانه https://eidtaeid.ir مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی ادامه داد: پس از ثبت نام افراد در این سامانه، اعتبار سنجی لازم صورت می‌گیرد و در صورت نبود مشکل مانند نداشتن چک برگشتی و اقساط عقب افتاده، این افراد امتیاز لازم برای خرید اعتباری از فروشگاه‌هایی که در طرح حضور دارند را پیدا می‌کنند.

پروان توضیح داد: اجرای طرح عید تا عید با مشارکت اتاق اصناف ایران و برخی از بانک‌ها از جمله بانک تجارت صورت می‌گیرد و این بانک‌ها بازپرداخت وجه کالای اعتباری خریداری شده توسط مردم را در زمان سر رسید تضمین کرده‌است، بنابراین سرمایه‌ای از بین نخواهد رفت و واحدهای صنفی دارای پروانه استان می‌توانند از این فرصت برای فروش کالاهای خود استفاده کنند.

وی بیان داشت: بیشتر این طرح برای عرضه کالاهای مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال و شب عید همچون لباس و پوشاک، کیف و کفش، شیرینی و خشکبار، لوازم خانگی و از این قبیل اجناس است.

وی ادامه داد: از جمله مزایای این طرح سراسری بودن آن است، بدین معنا که افراد می‌توانند غیر از فروشگاه‌های قم،‌ از واحدهای صنفی سایر مناطق کشور نیز خرید خود را انجام و هزینه آن را به صورتی که توضیح داده شد، پرداخت کنند.

در مجموع ۴۳ هزار و ۷۴۴ فقره پروانه کسب در بخش اصناف استان موجود می‌باشد که شامل ۱۷ هزار و ۴۹۸ پروانه‌ تولیدی و خدمات فنی و ۲۶ هزار و ۲۴۶ پروانه‌ در حوزه فعالیت‌های توزیعی و خدماتی است.