دفتر ویژه خدمات سرمایه‌گذاری خارجی فراجا در قم با حضور رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا، رئیس سازمان اطلاعات فراجا، مدیرکل سرمایه گذاری سازمان سرمایه‌گذاری کشور و جمعی از مسئولان این استان افتتاح شد.

به گزارش دورشهر قم، رئیس سازمان اطلاعات فراجا در آیین افتتاح این دفتر در قم با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری خارجی در کشور، گفت: با توجه به سند تحول و تاکیدات اقتصادی مقام معظم رهبری، نگاه فراجا به راهبردهای کلان اقتصادی از جمله سرمایه‌گذاری خارجی نگاه حمایتی و همکاری است.

سردار غلامرضا رضائیان با اشاره به مزایای وجود دفتر ویژه سرمایه‌گذاری خارجی فراجا در قم گفت: طرح ایجاد این دفتر در تهران و خراسان رضوی، موجب تسهیل و تسریع در امور سرمایه‌گذاران خارجی شده‌است که انتظار می‌رود در استان قم نیز ایجاد این دفتر، باعث کاستن از دغدغه‌های اقامتی سرمایه‌گذران و دلگرمی آنان شود.

وی گفت: بنیانگذاری جمهوری اسلامی، در واقع بنیانگذاری امت اسلامی بود و امیدواریم بتوانیم به متقاضیان سرمایه‌گذاری در قم بویژه سرمایه‌گذرانی که از کشورهای اسلامی هستند، خدمات قابل قبولی ارائه کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم نیز دراین آیین گفت: احداث ساختمان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری دراین اداره‌کل با هدف تسریع و تسهیل در امور سرمایه‌گذاری و تجمیع خدمات و صدور مجوزها در یک مکان است و به زودی نیز با حضور نمایندگان دستگاه‌های دخیل در صدور مجوز سرمایه گذاری، شروع به کار خواهد کرد.

مهدی فراهانی افزود:‌ برای ایجاد مرکز فراجا نیز پیگیری و اقدام کردیم تا سرمایه‌گذار با سهولت و سرعت بیشتر، مجوزهای لازم را دریافت و دغدغه‌های مرتبط با اقامت را در این دفتر پیگیری و مرتفع کند.

وی تصریح کرد : این دفتر، خدمات خود را به سرمایه‌گذاران خارجی، فعالان اقتصادی خارجی و سرمایه‌گذاران داخلی که در امور اتباع و تبعه خارجی مشکلاتی دارند ارائه خواهد کرد و در راستای کاستن از مشکلات اقامتی سرمایه‌گذاران هرگونه خدمات مرتبط با فراجا را ویژه سرمایه‌گذاران و افراد تحت تکفل آنها انجام می‌دهد.

وی گفت: سرمایه‌گذاران خارجی در این دفتر، خدمات مندرج در ماده ۳۵ آیین نامه اجرایی قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاران خارجی را دریافت می‌کنند.

در ادامه این نشست، دفتر نمایندگی ویژه سرمایه‌گذاری خارجی فراجا در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قم واقع در بلوار الغدیر به صورت رسمی افتتاح شد.