استاندار قم با اشاره به کاهش نرخ تورم در قم گفت: نرخ تورم گروه‌های خوراکی طی سه ماه گذشته در استان ۴ درصد و نرخ تورم ماهانه نیز ۸ درصد کاهشی دارد.

به گزارش دورشهر قم، سیدمحمد آقامیری در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد چهارمردان قم برگزار شد گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون شاهد انواع توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب علیه مردم بزرگ ایران بوده و هستیم.

استاندار قم با بیان اینکه جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب تاکنون مسیر پیشرفت و تعالی را در پیش گرفته است افزود: یکی از عرصه‌هایی که جمهوری اسلامی به پیشرفت های خوبی دست یافته، عرصه هسته‌ای است که کشورهای استکباری در این حوزه با ما دشمنی دارند.

اقامیری افزود: دشمنان کشور می‌دانند که پیشرفت‌ها در زمینه هسته‌ای می‌تواند به جهشی بزرگ در حوزه‌های مختلف برای کشور تبدیل شود و به همین دلیل با همه توان خود در این عرصه با نظام جمهوری اسلامی مخالفت و دشمنی می‌کنند.

استاندار قم گفت: دشمنان کشور از سویی دیگر موضوع آزادی ملت ایران را بهانه قرار داده که در این زمینه نیز دروغ می‌گویند.

نماینده عالی دولت در قم تاکید کرد: با وجود همه تحریم‌هایی که دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون علیه ملت ایران روا داشته‌اند، اما ایران اسلامی با تکیه بر جوانان خود و حضور مردم در صحنه در عرصه‌های مختلف علم و دانش به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به خصوص آمریکا در سال‌های گذشته همواره از گزینه‌های روی میز حرف می‌زدند افزود: امروز قدرت جمهوری اسلامی به نحوی است که آمریکا دیگر از این موضوع دم نمی‌زند و به صراحت بیان می‌کند که تمایلی برای ورود به جنگ با ایران ندارند.

استاندار قم تصریح کرد: جمهوری اسلامی امروز در منطقه و جهان اثرگذار و نقش آفرین است و اقتدار جمهوری اسلامی امروز به گونه‌ای است که سران استکبار برای توقف حملات یمنی‌ها و جبهه مقاومت علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس التماس می‌کنند.

آقامیری افزود: امروز ما در عرصه جنگ اقتصادی قرار داریم اما به فرموده رهبر معظم انقلاب، جمهوری اسلامی بن‌بستی نخواهد داشت و ما در این جنگ نیز پیروز خواهیم شد.

آقامیری در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: پیشرفت‌ها و خدماتی که پس از انقلاب اسلامی در روستاها و مناطق محروم صورت گرفته قابل مقایسه با دوره قبل نیست.

استاندار قم با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فقط ۶ مرکز بهداشت در قم وجود داشت افزود: امروز این تعداد به ۱۲۱ مرکز درمانی و بهداشتی فعال تبدیل شده است.

وی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فقط ۱۴ روستای قم از آب شرب بهره مند بودند اما امروز ۱۵۸ روستا از نعمت آب شرب بهداشتی بهره‌مند هستند

آقامیری گفت: در راستای محرومیت زایی از روستاها و مناطق کم برخوردار در ماه‌های گذشته بیش از ۲۶۰ مصوبه داشته‌ایم که امیدواریم طی دو سال آینده همه آنان اجرایی شوند.

نماینده عالی دولت سیزدهم در قم با اشاره به کاهش نرخ تورم در قم گفت: نرخ تورم گروه‌های خوراکی طی سه ماه گذشته در استان ۴ درصد و نزخ تورم ماهانه نیز ۸ درصد روند کاهشی داشته است.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات گسترده گفت: مجموعه مدیریتی استان با هیچ گروه و تشکلی قرابتی ندارد و در عرصه انتخابات به دنبال برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم با حضور حداکثری آحاد مردم قم هستیم.

اقامیری گفت: حضور در انتخابات و تعیین سرنوشت حق مردم است و آحاد ملت وظیفه دارند تا با حضور و مشارکت خود در عرصه انتخابات در راستای توسعه و اعتلای کشور و و استان مقدس قم گام بردارند.

نماینده عالی دولت در قم با بیان اینکه همه مسوولان باید در راستای خدمت رسانی به مردم با توان در عرصه حضور داشته باشند افزود: با خدمت به مردم می‌توان گوشه‌ای از زحمات ملت را پاسخ داد.

استاندار قم گفت: مردم در عرصه اقتصاد و معیشت گله‌هایی دارند و ما امروز در یک جنگ اقتصادی قرار داریم که دشمن توان خود را برای شکست ما در این عرصه معطوف کرده است و همه مسئولان وظیفه دارند در راستای کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی تلاش کنند.

وی بیان کرد: دشمن با توطئه‌های مختلف از جمله تحریم‌های اقتصادی و ایجاد فتنه در مقاطع و برهه های مختلف به دنبال منزوی کردن ایران در عرصه بین‌الملل است.