مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از اکران فیلم‌های چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش دورشهر قم، امیرعلی عموزاده در نشست خبری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات مجتمع شهید آوینی برگزار شد، با گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: استقلال، آزادی و اقتدار ملی سه ثمره بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی است و محصول این اقتدار را امروز در منطقه و جهان شاهد هستیم.

وی از جشنواره فجر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویداد سینمایی کشور یاد کرد و گفت: جشنواره فجر در سالیان اخیر از حرکت رو به رشد نسبی برخوردار بوده و امسال نیز استان قم همزمان با سراسر کشور از این جشنواره سینمایی میزبانی خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: امسال ۱۸ فیلم جشنواره فیلم فجر در سه سینمای ونوس، تربیت و بازار شهر اکران خواهد شد و محل اصلی برگزاری جشنواره در سینما ونوس خواهد بود.

عموزاده افزود: جشنواره فیلم فجر در استان قم از ۱۶ تا ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد و تلاش شده تا هر فیلم سه نوبت در استان اکران شود.

وی همچنین به برگزاری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان قم اشاره کرد و گفت: این جشنواره با عنوان نمایشگاه «تجسم هنر» در نگارستان فرهنگ آغاز به کار کرده و تا بیست‌ویکم بهمن پذیرای علاقه‌مندان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اضافه کرد: آثار چهارده هنرمند شاخص استان قم با ۱۳۱ اثر در هشت رشته هنرهای تجسمی شامل طراحی و نقاشی، طراحی گرافیک، تصویرسازی، عکاسی، خوشنویسی، نگارگری، کاریکاتور و حجم در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

عموزاده در پایان خاطرنشان کرد: همچنین به‌زودی جشن تجلیل از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان قم با هدف تکریم و قدردانی از تلاش‌های هنرمندان برگزار خواهد شد.