مدیر منطقه 3 شهرداری قم از پایان خاک‌برداری و خاک‌ریزی بلوار شهید خداکرم در قم خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری جدول‌بندی این بلوار تمام خواهد شد و امید است در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳ افتتاح شود.

به گزارش دورشهر قم به نقل از فارس، مهرداد روحانی وزیری بیان کرد: یکی از ورودی‌های دوم بلوار شهید خداکرم ترافیک سنگینی دارد که برای برطرف کردن این قبیل مشکلات برنامه‌ریزی‌شده و در کل ۸ پروژه برای این بلوار تعریف شده است.

مدیر منطقه ۳ شهرداری قم عنوان کرد: کند‌روی لاین رفت به‌طور کامل در این بلوار ایجادشده، ۴ دوربین کنترل سرعت نصب شده تا بحث آرام‌سازی ترافیک صورت بگیرد و زیر‌سازی آسفالت لاین برگشت از میدان شهید اوسطی تا پل دستغیب نیز چند روز پیش به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار تن، آسفالت خالی شده که ۳/۵ کیلومتر، طول مساحت آن بوده و با بودجه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به پایان رسیده است.

روحانی وزیری از دیگر کارهای انجام شده در بلوار شهید خدا‌کرم را خط‌کشی معابر و عدم ترافیک خواند و تأکید کرد: بلوار خدا‌کرم جزو پر ترددترین و پرحادثه‌ترین بلوارها در قم است، ازاین‌جهت اخیراً ۴ سرعت‌کاه در مسیر رفت این بلوار قرار داده شده است

مدیر منطقه ۳ شهرداری قم به پل عابر پیاده اشاره کرد و افزود: با توجه به تعدد پل‌های عابر پیاده در این مسیر به دلیل ایمنی عبور عابرین پیاده در زیر این پل‌های عابر پیاده  نرده‌گذاری‌هایی صورت گرفته است.

وی به پروژه مهم دیگر اشاره کرد و گفت: جاده موازی بلوار خدا‌کرم (کمربندی) که حدفاصل بلوار شهید رجایی تا کمر‌بندی امام‌علی(ع) است طراحی و پیشنهاد آن از سمت منطقه مطرح و قرارداد آن نوشته شده است که در موضوعات ترافیکی بسیار مؤثر است.

مدیر منطقه ۳ شهرداری قم ادامه داد: در مسیر برگشت از شهرک شکوهیه، شهرک صنوف، سازمان میادین میوه و تره‌بار، ترافیک سنگینی در لاین برگشت، خصوصاً در ساعت پیک (بعد از ظهرها) و روزهای اعیاد و مراسمات خاص، ایجاد می‌‌شود که با افتتاح این مسیر، مشکل ترافیک به‌طور کامل حل می‌گردد.

روحانی وزیری طول این کمربندی را حدود ۲۲۰۰ متر و عرض آن را ۵۵ متر خواند و افزود: در سال جاری ۳۰ میلیارد به این پروژه اختصاص داده شده و در سال آینده با پیش‌بینی این‌که با این رقم به اتمام نخواهد رسید؛ ۳۰ میلیارد دیگر برای سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه مطرح کرد: این بودجه هنوز مصوب نشده، اما جا دارد از معاونت فنی اجرایی و از مالکین اراضی که بعضاً در مسیر قرار دارند و اداره کل راه‌آهن تشکر کرد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری قم افزود: عمده خاک‌برداری و خاک‌ریزی این کمربندی انجام شده و امید است تا پایان سال جدول‌بندی آن به‌صورت کامل تمام شود و تا ۶ ماه اول سال آینده افتتاح شود.

وی عنوان کرد: یکی از پیشنهادات در بلوار خدا‌کرم این است که کل ماشین‌های سنگین از کمربندی جدید در حال احداث، یعنی از بهشت معصومه ورودممنوع گذاشته شود؛ که در حال حاضر قابل‌اجرا نیست؛ ولی با احداث خیابان موازی، بالغ بر ۷۰٪ مشکلات بلوار خدا‌کرم مرتفع خواهد شد.