مردم ولایتمدار شهر مقدس قم دو شهید راه آزادی قدس شریف را از حرم مطهر حضرت معصومه (س) تا گلزار شهدا تشییع کردند.

به گزارش دورشهر قم، مراسم تشییع پیکرهای مطهر دو شهید قمی حمله تروریستی اسرائیل در دمشق سوریه از ساعت ۱۴ روز سه شنبه در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

پیکرهای مطهر این دو شهید، در ابتدا با حضور خادمان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، گرد مضجع شریف کریمه اهل بیت علیهم السلام طواف داده شد.

خیل کثیری از اقشار مختلف مردم ولایتی و انقلابی قم در صحن امام رضا علیه السلام حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها اجتماع کردند و آیت الله سعیدی امام جمعه قم بر پیکرهای مطهر این دو پاسدار شهید نماز خواند.

دختران شهید آقازاده و کریمی در دکلمه‌هایی از پدران شهیدانشان گفتند و خطاب به رهبر معظم انقلاب اعلام کردند تا آخرین لحظه و در دفاع از کشور و ولایت گوش به فرمان ولایت فقیه هستند.

پیکرهای مطهر این دو شهید سپس از صحن امام رضا علیه السلام بر روی دستان هزاران نفر از تشییع کنندگان به سمت خیابان انقلاب انتقال داده شد و بر روی خودروی حامل پیکرهای مطهر استقرار یافت.

یگان رزم نوازان سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام استان قم نیز در ابتدای حرکت تشییع کنندگان قرار داشتند و نواهای حماسی می‌نواختند.

پرچم‌های جبهه مقاومت، حزب الله لبنان، زینبیون، فاطمیون، فلسطین و ایران در دستان جوانان انقلابی قم در طول مسیر تشییع در حال اهتزاز بود.

مداحان اهل بیت علیهم السلام نیز در طول مسیر تشییع تا گلزار شهدای علی بن جعفر علیه السلام قم نوحه‌های حماسی زمزمه کردند.

فریادهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نیز از گوشه و کنار مسیر حرکت تشییع شهدا به گوش می‌رسید.

با وجود بارش نم نم باران، اما امت همیشه در صحنه قم پیکرهای مطهر شهیدان آقازاده و کریمی را تا جوار مزار شهیدان گلگون کفن هست سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم مشایعت کردند و آمادگی خود را برای ادامه دادن مسیر شهیدان راه قدس اعلام کردند.

خبرنگاران و عکاسان خبری قم از رسانه‌های مختلف نیز در این راهپیمایی حضور پررنگی داشتند تا گوشه‌ای از این حضور حماسی مردم قم در پاسداشت مقام شهید و شهادت را ثبت و ضبط و به دنیا مخابره کنند.

تصاویر شهیدان آقازاده و کریمی و همچنین تصاویر مقام معظم رهبری و امام راحل و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در دست تشییع کنندگان به چشم می‌خورد.

بسیاری از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم نیز در این مراسم حضور داشتند و با خانواده معظم این دو شهید ابراز همدردی می‌کردند.

پیکرهای مطهر این دو شهید سرافراز آزادی قدس شریف در گلزار شهدای قم برای همیشه آرام گرفت‌.