وزیر کشور گفت: حفظ دیانت و اصالت مردم در شهر قم دارای اهمیت است و تلاش می شود تا طرح های توسعه ای که در این شهر اجرایی خواهد شد فضای معنوی قم را دچار تغییر نکند.

به گزارش دورشهر قم،  «احمد وحیدی» وزیر کشور عصر سه شنبه در دیدار با آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: موضوع تامین امنیت حرم مطهر برای ما بسیار مهم و ضروری است.

وزیر کشور افزود: حوادثی که در مشهد و شیراز رخ داد، ضرورت داشت تا تامین امنیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها تقویت شود و دشمنان نیز در این زمینه نقشه هایی داشتند که باید در برابر آنان هوشیار و مراقب بود.

وحیدی بیان کرد: حفظ دیانت و اصالت مردم در شهر قم دارای اهمیت است و در تلاش می شود تا طرح های توسعه ای که در این شهر اجرایی خواهد شد فضای معنوی قم را دچار تغییر نکند.

وی افزود: جدای از حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، همه شهر قم برای ما دارای اهمیت است و فضای معنوی در همه نقاط این شهر باید مورد توجه باشد.

پارکینگ دائمی در اطراف مسجد مقدس جمکران ایجاد می شود

«احمد وحیدی» همچنین در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد گفت: تمهیدات لازم برای تامین امنیت مسجد مقدس جمکران موضوع مهمی است که در این راستا با تخصیص اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی دیوارکشی اطراف مسجد با همکاری شهرداری قم و وزارت کشور صورت می گیرد.

وزیر کشور با بیان اینکه ساماندهی سرویس های بهداشتی باید مورد توجه باشد افزود: شهرداری شهرهای اطراف قم می توانند در این زمینه همکاری داشته باشند، تا تعداد سرویس های بهداشتی بر اساس نیاز زائران تامین شود.

وحیدی ادامه داد: تامین ۳۰۰ هزار تخته پتو و چادر نیز از سوی هلال احمر مورد پیگیری قرار می گیرد و تعدادی نانوایی سیار نیز برای ارائه خدمات در ایام نیمه شعبان در اطراف این مسجد فعال خواهند شد.

وزیر کشور افزود: به منظور پایش تصویری مسجد مقدس جمکران اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت تا مسائل امنیتی که دارای اهمیت بالایی است تامین شود.

وی گفت: امسال نیز زمین های اطراف مسجد مقدس جمکران همانند سالهای گذشته به منظور پارک خودروها در نظر گرفته خواهد شد که البته برای حل اساسی مشکل پارکینگ در این مسجد نیازمند خرید زمین و ایجاد پارکینگ دائمی هستیم که رایزنی هایی با وزارت راه و شهرسازی صورت خواهد گرفت.

وزیر کشور اضافه کرد: در راستای تامین آب آشامیدنی و همچنین روشنایی مسجد مقدس جمکران ۲۸ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته خواهد شد و وزارت نیز در این بخش اقدامات لازم را انجام می دهد.

  • نویسنده : مهدی بخشی سورکی
  • منبع خبر : دورشهر قم