اجتماع حوزویان و اقشار مختلف مردم قم به مناسبت بزرگداشت حماسه ۹ دی در مدرسه فیضیه قم آغاز شد.

به گزارش دورشهر قم، در سالروز حماسه تاریخی ۹ دی ملت بزرگ ایران، اجتماع حوزویان و اقشار مختلف مردم قم به مناسبت بزرگداشت این روز در مدرسه فیضیه قم آغاز شد.

در این اجتماع اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، برخی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، طلاب و اساتید حوزه علمیه قم، شخصیت های حوزوی و استانی حضور دارند.

جمعیت حاضر در این مراسم به قدری است که علاوه بر حیاط مدرسه علمیه فیضیه، شماری از مردم قم و طلاب در میدان آستانه تجمع کرده و امکان حضور آنان در مدرسه فیضیه فراهم نبود.

اجتماع حوزویان و اقشار مردم قم به مناسبت ۹ دی آغاز شد

اجتماع کنندگان پرچم های ایران اسلامی، حزب الله لبنان و فلسطین را در دست داشتند.

«ما همه عمار توایم خامنه ای، مطیع فرمان توایم خامنه ایم»، «خامنه ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است»، «در ۹ دی با شور و همصدایی، نابود شد فتنه آمریکایی»، «ملت ما بیدار است، از آمریکا بیزار است» بخشی از شعارهایی بود که تجمع کنندگان سر دادند.

مردم قم همچنین در این اجتماع انقلابی نسبت به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه اعلام انزجار کردند و شعارهای «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل» «فریاد یا محمدا، غزه شده کربلا»، «یا ایهاالمسلمون، غزه شده غرق خون» و «وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد» سر دادند.

ملت ایران با وجود همه مشکلات پای آرمان های انقلاب ایستاده است

حجت الاسلام و المسلمین علی احتشام در این مراسم بیان کرد: بصیرت یعنی گذر از پوسته دین و رسیدن به هسته دین است.

حجت الاسلام احتشام افزود: ما نگاهمان به فتنه‌ها همواره به سمت ولی بوده است که همین امر موجب از بین رفتن توطئه‌ها شده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی تنها انقلابی بود که در دنیا خیلی زود دچار فتنه‌های دشمنان شد و بسیاری از نیروهای انقلاب در سالهای ابتدایی پیروزی نهضت، توسط دشمن به شهادت رسیدند که از جمله آنان شهید بهشتی بوده است که امام راحل او را یک امت می‌دانست.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی ما با استکبار همراه بود دیگر نیازی به این همه هزینه دادن نبود ادامه داد: باید فتنه‌های مختلفی که در این کشور رخ داده است برای نسل جوان بازگو شود و آنان باید این حوادث را بشناسند که در این صورت شاهد وقوع حوادث مشابه نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین تاکید دارند افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند جای یک دستگاه کلان نگر در کشور خالی است تا پیشرفت‌ها و مشکلات در این دستگاه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام احتشام ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که باید کانون عظیم تبلیغی در قم ایجاد شود که باید پرسید که آیا این کانون همانند سالهای دفاع مقدس وجود دارد؟

وی بیان کرد: ملت بزرگ ایران پیمان می‌بندند که پای آرمان‌های انقلاب اسلامی خواهد ماند و این فتنه‌ها دیگر اثربخش نخواهند بود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز بسیاری از مسوولان گذشته در کشور اپوزیسیون شده اند و وقتی مسوولین از میز خود کنار می‌رود منتقد کشور می‌شود و در صورتی که رهبر معظم انقلاب از همه دولت‌ها حمایت کرده و از این دولت تمجید نیز کرده است، چرا که در دهه نود کشور عقب افتاد.

حجت الاسلام احتشام بیان کرد: امسال در عرصه انتخابات مسوولیت خطیری داریم و دشمن به دنبال آن است که مشارکت در انتخابات کم باشد که البته ملت ایران با وجود همه مشکلات و سختی‌ها پای آرمان‌های انقلاب خواهد ایستاد.

وی با بیان اینکه امروز جوانان آمریکایی به گفته روزنامه گاردین به دنبال تهیه قرآن کریم هستند افزود: آنان وقتی استقامت ملت غزه را می‌بینند در پی آن هستند که ببینند قرآن به مسلمان‌ها چه چیزی گفته است که آنان اینگونه در برابر کشتار رژیم صهیونیستی صبر و استقامت دارند.