آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری اظهار داشت: کار گزاران باید نگاه بلند امام علی (ع) را سرلوحه کار خود قرار دهند و مسیر و راه خود را از حضرت دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری دورشهر قم به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان گناوه اظهار داشت: با عید غدیر نام زیبای امیرالمومنین علی (ع) به ذهن همه تداعی می‌شود و در پرتو این نام است که می‌توان از فرصت‌های در اختیار به خوبی استفاده کرد..

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون فرصت‌های فراوانی داشته‌ایم که گاهی از آنها بهره کافی برده شده اما گاهی نیز به دلیل موانعی نتوانسته‌ایم به خوبی از این فرصت‌ها استفاده کنیم که باید جبران کرده تا راه آینده را بهتر از حال و گذشته سپری کنیم.

لزوم دریافت پیام غدیر برای پیمودن ادامه راه

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ایام عید غدیر علاوه بر جشن و سرور و شادمانی و ارادت به ائمه (ع) و شخص امیرالمومنین علی (ع)، پیام‌های روشنی دارد که باید برای پیمودن ادامه راه انقلاب و زندگی فردی و اجتماعی خود دریافت و برداشت کنیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: مسئله غدیر حادثه خاصی که تنها در یک برهه از تاریخ اتفاق افتاده و پرونده آن بسته شده باشد، نیست همانگونه که عاشورا این چنین نیست. بلکه یک حرکت تاریخی که در طول تاریخ بشری جریان دارد.

وی ادامه داد: جبهه غدیر، جبهه حق طلبی، امامت، پیشوایی و عدالت خواهی است که امیرالمومنین (ع) جانش را در این مسیر فدا کرد و در طول تاریخ ادامه دارد.

لزوم تبیین پیام غدیر/ مسئولان گره‌گشای مشکلات مردم باشند

وی با بیان اینکه سیره و زندگانی امام علی (ع) منشور، سرمایه و گنجینه گرانبهایی برای خط و مشی حکومت داری است افزود: شناخت، محبت و مودت و اطاعت از سیره و منش آن حضرت به عنوان سه وظیفه مهم بر دوش ما است که اگر تحقق پیدا کند، اوج معرفت نسبت به اهل بیت (ع) است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: کار گزاران باید نگاه بلند امام علی (ع) را سرلوحه کار خود قرار دهند و مسیر و راه خود را از حضرت دریافت کنند.

وی گفت: مردم ایران همواره عشق و دلدادگی را نسبت به اهل بیت (ع) داشته‌اند و به صراحت می‌توان گفت که رمز و راز پیروزی انقلاب این بوده که مردم سالیان متمادی از گویندگان مذهبی سخن در وصف اولیا الهی و پیامبر (ص) و راه و روش امیرالمومنین علی (ع) شنیده‌اند.

دور کردن استرس از زندگی مردم رسالت مسئولان

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رسالت ما مسئولان به پیروی از امیرالمومنین علی (ع) برگرداندن آرامش و آسایش به مردم و دور کردن استرس‌ها از زندگی مردم است.

وی گفت: هر کجا و در هر مسئولیتی که هستیم باید دغدغه ما، دغدغه امام علی (ع) باشد، در جامعه ما فساد وجود نداشته باشد، مسیر درست را طی کنیم و از مسیرهایی که ما را به مقصد نمی‌رساند عبور نکنیم و مؤمنان و متدینین و قشر مستضعف و نیازمند جامعه در سایه مسئولیت ما احساس امنیت کنند.

وی اضافه کرد: هنگامی که مردم به اداره یا دستگاهی مراجعه می‌کنند با چهره متبسم و گشاده مواجه شوند و حتی اگر مشکل آنها حل نشود، برخورد گشاده مایه تسکین مردم می‌شود و در یک فرهنگ دینی و اسلامی این انتظار از مسئولان است.

لزوم تبیین پیام غدیر/ مسئولان گره‌گشای مشکلات مردم باشند

خضوع دشمن در مقابل ایران اسلامی

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در حوادث سال گذشته دشمن با تمام وجود و با همراهی رسانه‌های بیگانه و گروه‌های سلطنت طلب و تجزیه طلب به میدان آمد و به تعبیر مقام رهبری آمده بودند همه چیز را تمام شده اعلام کنند و برای همیشه نام انقلاب و اسلام را از بین ببرند اما کور خواندند و الان خود آنها گرفتار شدند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: اینها عبرت تاریخ هستند و در حالی که با رسانه‌های تبلیغاتی خود جوانان و نوجوانان کشور ما را در مقابل انقلاب به میدان آوردند، امروز بنا به وعده الهی، در فرانسه مهد آزادی و تمدن عین اتفاقاتی که برای ما رقم زدند، خودشان در این باتلاق گرفتار شدند.

دشمنان از گذشته عبرت بگیرند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضور ایران در عرصه‌های مختلف بین المللی و برقراری قراردادها و پیمان‌های مختلف جهانی دشمن وادار به خضوع در مقابل ایران اسلامی کرده است و برای چندمین بار که عهد شکنی کرده‌اند دوباره پای عهد و پیمان بیایند.

وی بیان کرد: امیدواریم دشمنان از گذشته عبرت لازم را گرفته باشند و دیگر مانعی بر سر راه ما ایجاد نکنند تا این انقلاب پرشتاب و پرحرکت به سمت مقصد اصلی حرکت کند و ما بتوانیم الگوی امت اسلامی در مرحله اول، و الگوی جهانیان باشیم.