به گزارش پایگاه خبری دورشهر قم به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد اظهار داشت: در دهه کرامت محبان اهل بیت علیهم السلام به یاد و عشق آنان هستند و باید در تمامی ایام به یاد اهل بیت […]

به گزارش پایگاه خبری دورشهر قم به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد اظهار داشت: در دهه کرامت محبان اهل بیت علیهم السلام به یاد و عشق آنان هستند و باید در تمامی ایام به یاد اهل بیت (ع) بود که البته ملت ایران اینگونه است و این رسم محب بودن اهل بیت (ع) است که باید همواره به یاد آنان باشیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: متولیان حرم های مطهر و بقاع متبرکه باید برنامه ریزی های خوبی در این ایام داشته باشند و جامعه ما که گاهی دچار غبار آلودگی می‌شوند در این مناسبت‌ها به کمک انوار پاک اهل بیت (ع) می‌بایست در مسیر هدایت الهی قرار گیرند.

امام جمعه قم ادامه داد: سوم خرداد حادثه‌ای بزرگ و معجزه آسا بوده و ابتکارات و نقشه‌هایی که به کار رفته باید در دانشگاه‌های بزرگ دنیا تدریس شود.

وی با اشاره به روز هفتم خرداد روز مجلس شورای اسلامی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان در بیاناتشان خیرخواهانه و کارشناسانه بوده، به کارکرد نمایندگان اشاره کردند که این مطالب به عنوان منشوری کارساز است و هر نماینده قبل از ورود به مجلس یک نسخه از آن را باید در دست داشته باشد.

خطیب جمعه قم افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که نمایندگان نباید سلیقه‌ای اظهار نظر کنند و طرح‌ها نباید بر لوایح غلبه داشته باشد که البته در دولت‌های گذشته دولت، لایحه نمی‌داد و در این شرایط نمایندگان مجبور هستند خودشان طرح دهند و قفل مشکلات را باز کنند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: رهبری تاکید کردند قانونی که تصویب می‌شود باید پشتوانه علمی و کار مطالعاتی قوی داشته باشد و قانون نباید به گونه‌ای باشد که هر کسی برداشت خاصی از آن داشته باشد و قانون باید قابلیت اجرا داشته باشد و نباید آرمانی به قانون نگاه کرد و بر اساس ظرفیت‌ها باید قانون تصویب کرد.

وی بیان داشت: نباید قوانین متعارض تصویب شود، بلکه باید هم افزا باشند و قانون باید به روز باشد و متأسفانه گاهی منافع فردی و جناحی منجر به تصویب قوانین می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: توصیه‌های رهبری این است که نمایندگان باید تا آخرین روز مسئولیت تلاش کنند و نباید کارها معطل انتخابات باشد و نظارت نمایندگان بر اجرای قوانین نیز مهم است که البته نباید به معنای مچ گیری باشد بلکه باید به صورت راهبردی باشد.

وی با بیان اینکه عده‌ای بی توجه به شعار سال هستند افزود: شعار سال در حقیقت جهت گیری نظام است و اگر نمی‌توانید با تورم مقابله کنید حداقل آن را مهار کنید.

خطیب جمعه قم گفت: قوا باید در کنار هم برای حل مشکلات تلاش کنند و دور نمای کار پیاده سازی احکام الهی و خدمت به مردم است.