به گزارش پایگاه خبری دورشهر قم به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین حسن محمودی از عکاسان حاضر در جبهه‌های جنگ به ویژه عملیات بیت المقدس در محفل گاهی آسمان که شامگاه پنجشنبه به همت حوزه هنری قم در سالن اجتماعات گلزار شهدای سوم خرداد قم برگزار شد اظهار داشت: بار اول وقتی […]

به گزارش پایگاه خبری دورشهر قم به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین حسن محمودی از عکاسان حاضر در جبهه‌های جنگ به ویژه عملیات بیت المقدس در محفل گاهی آسمان که شامگاه پنجشنبه به همت حوزه هنری قم در سالن اجتماعات گلزار شهدای سوم خرداد قم برگزار شد اظهار داشت: بار اول وقتی به خرمشهر رفتیم جنگ آغاز نشده بود و برای دوره‌های آموزشی حوزوی به این شهر سفر کرده بودیم که یک هفته بعد از آن جنگ آغاز شد.

وی اظهار داشت: جنگ در خرمشهر در شرایطی آغاز شد که کسی برای این رویداد آماده نبوده و حمله بعثی‌ها به خرمشهر قابل پیش بینی نبود.

این عکاس جنگ بیان داشت: روزهای اول جنگ در خرمشهر ۱۵ نفر بودیم که به مناطق مختلف شهر می‌رفتیم و اقداماتی انجام می‌دادیم و در آن زمان نیرویی برای دفاع از شهر وجود نداشت و این جنگ آنقدر غافلگیرانه بوده که کسی از نیروی‌های نظامی نیز در شهر حضور نداشتند.

حجت الاسلام محمودی گفت: از نظر تجهیزات بسیار محدودیت داشتیم و حتی برخی از بچه‌ها سلاح هم نداشتند و من گاهی با لباس روحانیت در شهر قدم می‌زدم و سلاح و قطار فشنگ به کمر بسته بودم که به مردم امید بدهیم و دلگرم شوند اما چهره خبیث جنگ منجر شد تا بسیاری از مردم خرمشهر از این شهر کوچ کنند.

این هنرمند حاضر در دفاع مقدس ابراز داشت: چند روز بعد از حمله بعثی‌ها به خرمشهر افرادی از خرم آباد به منطقه آمده بودند که این افراد سلاح هم داشتند و در روزهای بعد نیز تکاورهایی وارد شهر شدند که اولین نیروهای رسمی نظامی بودند.

وی عنوان داشت: روزی با حاج صادق آهنگران به سمت خرمشهر حرکت کردیم و در ورودی شهر افرادی بودند که ظاهر بهم ریخته ای داشتند و به ما گفتند خرمشهر سقوط کرده است و ما آخرین نفراتی هستیم که از شهر خارج شدیم.

محمودی افزود: صبح روز فتح خرمشهر دوربین سوپر۸ داشتم که به طرف خرمشهر حرکت کردم که وقتی وارد شهر شدم در دو طرف مسیر جمعیت چند هزار نفری از اسرای عراقی حضور داشتند.

در این نشست فیلمی که از سوی حجت الاسلام محمودی از خرمشهر ضبط شده بود به همراه قطعاتی از عکس‌های آزادسازی خرمشهر به نمایش در آمد.