قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: سه امام معصوم در خصوص اهمیت زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) توصیه کردند که هر کسی این بانو را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دورشهر قم، حجت الاسلام والمسلمین حبیب فرحزاد در شام میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) در جمع زائران کریمه اهل بیت (ع) در سخنانی اظهار داشت: ماه ذیقعده از جمله ماه‌های حرام است و جنگ در این ماه حتی با کافران نیز جایز نمی‌باشد و توصیه شده که در این ماه کدورت‌ها و دعواها کنار گذاشته شود.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: از جمله اعمال ماه ذیقعده نماز یکشنبه‌های این ماه است که بزرگان اخلاق بر اقامه آن تاکید کردند و پیامبر اسلام فرمودند که هر کسی این نماز را بخواند خداوند متعال توبه او را قبول می‌کند و مرگ راحتی نصیب او می‌شود.

حجت الاسلام فرحزاد بیان داشت: شهر مقدس قم از قبل حضور حضرت فاطمه معصومه (س) شرافت داشته است و مردمان آن ولایت اهل بیت را قبول کرده بودند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در خصوص اهمیت شهر قم بیان داشت: امام جعفر صادق (ع) در روایتی فرمودند که قم حرم ما اهل بیت است و آشیانه آل محمد (ص) است و این شهر دارای برکات زیادی است و حتی افرادی که از قم محشور می‌شود جز ع و فزع روز قیامت را نخواهند.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) ابراز داشت: مردم قم در تشییع پیشتاز بودند و بزرگان عنوان کرده اند که اگر اهالی قم نبودند دین از بین می‌رفت.

حجت الاسلام فرحزاد عنوان داشت: در روایت داریم که در آخرالزمان علم و معارف اهل بیت عصمت و طهارت از شهر قم به سایر نقاط جهان منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: در روایت دیگری نیز آمده است که در آخرالزمان وقتی فتنه‌ها زیاد می‌شود مردم به قم و اطراف این شهر شهر پناه ببرد چرا که خداوند بلا را از این سرزمین دور کرده است و روایت دیگری نیز این گونه بیان فرموده است که اهل قم از ما اهل بیت هستند و ما نیز از اهل قم هستیم و سلام خدا بر اهالی قم باشد.

وی با بیان اینکه از جمله بزرگترین نعمت‌هایی که برای قمی‌ها وجود دارد نعمت وجود بارگاه مطهر کریمه اهل بیت (س) است افزود: امام صادق علیه السلام فرمودند که فرزندی از خاندان ما در شهر قم دفن خواهد شد که نام او فاطمه است و با شفاعت او تمام شیعیان به بهشت می‌روند.

حجت الاسلام فرحزاد گفت: سه امام معصوم در خصوص زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) توصیه کردند که هر کس این بانو را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) عنوان داشت: باید زندگی در شهر مقدس قم را قدر بدانیم و از کریمه اهل بیت (س) بخواهیم که مشکلات دنیوی و اخروی ما را برطرف کند.