استاندار قم گفت: ۹۵ درصد خانه‌های بهداشت در استان قم به صورت استیجاری هستند که قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) می‌تواند در رفع مشکلات این خانه‌ها همکاری لازم را با استان داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری دورشهر قم ، سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) افزود: با توجه به اینکه تمام متقاضیان مسکن ملی در قم می‌توانند نوع مسکن ویلایی و یا آپارتمانی خود را انتخاب کنند، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد نیز همین شرایط را دارند.

وی گفت: در حال حاضر امکان انتخاب برای متقاضیان طرح نهضت ملی ساخت مسکن برای انتخاب بین واحدهای آپارتمانی و ویلایی وجود دارد و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

شاهچراغی با بیان اینکه سه منطقه برای احداث مسکن ویلایی در قم انتخاب شده است، تصریح کرد: از این سه منطقه، طایقان و اسلام آباد قنوات قطعی و جنت آباد به صورت رزرو است.

استاندار قم همچنین با اشاره به بررسی‌های انجام شده در محلات استان قم، اظهار کرد: در این بررسی‌ها مشخص شده است که ۱۵ محله استان قم جزو محلات کم‌برخوردار هستند.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی استان می‌توانند با حمایت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بخشی از این محلات را ساماندهی کنند.

شاهچراغی در ادامه با بیان اینکه ۹۵ درصد خانه‌های بهداشت در استان قم به صورت استیجاری هستند، افزود: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) می‌تواند در رفع مشکلات این خانه‌های بهداشت نیز همکاری لازم را با استان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در سطوح مختلف تحصیلی در قم با مشکل کمبود ۱۲۰ مدرسه مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به رسالت این قرارگاه در عرصه محرومیت‌زدایی، در زمینه حل مشکل کمبود مدرسه نیز می‌توانیم از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) استفاده کنیم.