امام جمعه قم با اشاره به شهادت آیت الله سلیمانی، الداغی و شهرکی این شهیدان را تابلوی زیبای همبستگی ملت ایران برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری دورشهر قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد اظهار داشت: در ایام فتنه‌ها و اغتشاشات مهندسی شده غرب، دشمنان اسلام و انقلاب با حوادث گوناگونی مواجه بودیم که ملت ایران در برابر این جنگ ترکیبی هوشمندی و وحدت خوبی از خود نشان داد که همچنان برای مواجه با توطئه‌های دشمنان در میدان حاضر است.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان داشت: در ادامه زنجیره توطئه‌های دشمنان در هفته‌های اخیر، شاهد شهادت آیت الله سلیمانی و شهید غیرت الداغی و شهید شهرکی بودیم که این سه شهید نمونه‌ای از مظلومیت جریان انقلابی و مجاهد بود که در کنار هم تابلوی زیبایی از همبستگی ملت ایران را نشان داد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: شهادت آیت الله سلیمانی نشان داد روحانیت خادم ملت است و هرگز با فشار و سختی صحنه را خالی نمی‌کند و همچنان مدافع اسلام و ایران بوده و خواهد بود.

وی اضافه کرد: شهادت الداغی به عنوان نماد جوانمردی و غیرت نشان دهنده رویش‌های انقلاب و نشان دهنده غیرت ایرانی در جامعه ما است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شهادت شهید شهرکی نیز نشان دهنده نیروهای مسلح مقتدر و خدمتگزار مردم است که تشییع جنازه‌های باشکوه این شهدا در شهرهای مختلف نشان از هوشیاری و هوشمندی ملت است که علارغم توطئه‌ها علیه ملت ایران در میدان حاضر هستند.

وی ابراز داشت: دشمنان ملت ایران از برخی پیشرفت‌های خود دلخوش نباشند و بدانند ملت ایران از آرمان‌های خود عقب ننشسته و با امام و شهدا هم‌پیمان است و این مسیر را ادامه می‌دهد.

خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه همگان برای اقتدار ایران اسلامی در تمامی عرصه‌ها باید تلاش کنند افزود: یک بعد اقتدار ما دفاعی و نظامی است که به فضل انقلاب اسلامی امروز از یک اقتدار آبرومند نظامی و امنیتی برخوردار هستیم و در رتبه‌های بالای ارتش‌های جهان قرار داریم و سلاح‌های پیشرفته برای دفاع کشور ساخته ایم و امروز نیروی‌های نظامی ما از یک اقتدار بالایی برخوردار هستند که نه تنها مدافع کشور بلکه مدافع ملت‌های مظلوم عالم نیز هستند.

وی افزود: یک سپاهی عزیز در آب‌های خلیج فارس با یک ناو آمریکایی به فارسی سخن می‌گوید و او را دور می‌راند و آنان نیز با احترام مسیر خود را تغییر می‌دهد و این قدرت ما در پهباد و موشک‌های پیشرفته ماحصل خون هزاران شهید است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه در حوزه‌های فناوری و علم رتبه‌های خوبی داریم افزود: در قلمروهای گوناگون پیشرفت‌های خوبی داشته ایم که نباید این پیشرفت‌ها متوقف و دانشگاه‌ها و دانشمندان با همت بالای خود باید همچنان تلاش کنند تا قدرت علمی ایران عزیز را بالا ببرند.

وی عنوان داشت: در حوزه منطقه‌ای بسیاری از معاملات مستکبران توسط ایران اسلامی تغییر کرده است و از فریاد آمریکا که دم از خاورمیانه جدید می‌زد دیگر خبری از آنان نیست و پایگاه اسرائیل در منطقه در خطر است و غیر از غزه کرانه باختری نیز مسلح شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: پیرامون اسرائیل کشورهای مختلف در برابر آنان ایستاده اند و برخی از قدرت‌های خلیج فارس نرمش‌های نشان دادند و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تمام شد و معادلات تغییر کرده است و در اروپا نیز رویکردها تغییر کرده و چین و روسیه قدرت‌های جدیدی هستند و یمن و سوریه و لبنان و عراق و ایران در برابر قدرت غرب ایستاده اند که دولت‌های منطقه باید بیدار شوند.

وی اضافه کرد: زنجیره قدرت ایمانی و انقلابی به مسیر خود ادامه می‌دهد و نقشه‌های آنان را خنثی خواهد کرد.

اعرافی عنوان داشت: اقتدار دفاعی و نظامی ما در سطح بسیار بالایی قرار دارد و اقتدار دیپلماسی ما نیز با سفرهای رئیس جمهور در حالت تقویت است.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد نیز باید فساد زدایی و رسیدگی به محرومان و خصوصی سازی را دنبال کنیم افزود: در کنار این مسائل اقتدار معنوی و اخلاقی را هم باید مورد توجه داشته باشیم.

خطیب جمعه قم با اشاره به مسائل حوزه قفقاز گفت: به این کشور می‌گوئیم که ایران دوست شما است و شما وقتی وارد این معادلات شدید که برخی دولت‌های منطقه روش‌های خود را تغییر داده اند و نباید جا برای رژیم صهیونیستی باز کرد.