قم- رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی قم گفت:۶۲۰ نفر از قم در آزمون اعطای مدرک تخصصی حافظان شرکت کردند و رتبه قم از نظر تعداد داوطلبان به نسبت جمعیت در جایگاه اول کشور است.

به گزارش پایگاه خبری دورشهر قم، عبدالعلی براتی ظهر جمعه در حاشیه برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال ثبت نام حافظان قرآن کریم برای حضور در این آزمون نسبت به سال گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان داشت: آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در رشته حفظ ده جز، بیست و سی جز در دو حوزه امتحانی برادران و خواهران در استان قم برگزار و ۶۲۰ نفر از حافظان قرآن کریم در این آزمون حضور یافتند.

وی ابراز داشت: استان قم به لحاظ تعداد داوطلبان و همچنین تعداد شرکت کنندگان به نسبت جمعیت استان در رتبه اول کشور قرار دارد.

حجت الاسلام براتی با اشاره به رده سنی افراد شرکت کنندگان در این آزمون گفت: کم سن و سال ترین حافظ قرآن کریم که در این آزمون شرکت کرده یازده سال سن دارد و مسن‌ترین نیز ۶۲ ساله بوده است.

وی با بیان اینکه نتیجه این آزمون در خردادماه امسال اعلام می‌شود افزود: افرادی که بتوانند در این آزمون امتیاز کافی را به دست بیاورند وارد مرحله شفاهی خواهند شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان داشت: افرادی که این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذراند در رشته ده جز مدرک معادل دیپلم در ۲۰ جز مدرک معادل دیپلم و همچنین در سی جز پس از طی مراحل درجه سه تا یک، مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا خواهند گرفت.

  • منبع خبر : دورشهر قم