قم- فرمانده انتظامی استان قم یکی از چالش های اساسی قم را کمبود پارکینگ موتورسیکلت به خصوص در هسته مرکزی شهر عنوان کرد.

به گزارش دورشهر قم، سردار محمدرضا میرحیدری اظهار کرد: کاهش آمار سرقت سیم و کابل برق در سطح استان قم نیازمند همکاری همه نهادهای مرتبط و همچنین اجرای مصوبه پیوست انتظامی در ساخت و سازهای شهری است و درخواست داریم تا این سند در مراکز دولتی و خصوصی اجرایی شود.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه قم رتبه دوم کشوری را در کاهش و کنترل سرقت منزل داراست و کاهش جرایم نیازمند افزایش مراکز انتظامی و امنیتی در گلوگاه‌ها و مناطق شهری است، ابراز کرد: ورود معتادان متجاهر به شهر قم جلوه فرهنگی و اجتماعی این شهر را بهم می‌ریزد و برخی از آرامستان‌ها محلی برای اتراق آنان شده که باید ساماندهی شوند.

سردار میرحیدری بیان کرد: تجهیزات و ظرفیت‌های پلیس راهور قم و غیر استاندارد بودن معابر به لحاظ ترافیک کمتر از حد نیاز شهر قم است، ضمن اینکه کاهش سوانح و مدیریت ترافیک در سطح شهر نیازمند همکاری مدیران شهری و استانداردسازی میادین است.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه ساماندهی بازارهای روز و انبارهای جمع آوری پسماند و ضایعات در کاهش سرقت مؤثر است خاطر نشان کرد: آمار سرقت موتور سیکلت در قم به ۱۲ درصد رسیده که کمبود پارکینگ موتور سیکلت از چالش‌های اساسی شهر قم است.