مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی شهرداری قم با بیان اینکه هم اینک ۲ هزار و ۱۰۰ تاکسی به سیستم کارت‌خوان مجهز شده‌است، گفت: تمامی تاکسی‌های شهری قم تا پایان شهریورماه امسال دارای کارت‌خوان خواهند شد.

به گزارش دورشهر قم به نقل از ایرنا، قاسم طالبی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه سال گذشته یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی به کارت‌خوان تجهیز شدند، اظهار کرد: از ابتدای امسال نیز افزون بر ۶۰۰ دستگاه تاکسی دارای کارت خوان شد

وی اظهار کرد: تا پایان شهریورماه امسال تمامی حدود ۶ هزار تاکسی فعال در سیستم درون‌شهری قم به دستگاه کارت‌خوان مجهز می‌شوند.

طالبی ادامه داد: همچنین «کی آر کد» پرداخت آنلاین نیز در حال نصب در ناوگان تاکسیرانی است و بر اساس آن تا پایان امسال امکان پرداخت آنلاین کرایه در تمامی تاکسی‌های شهری فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۷۶ خط تاکسی‌رانی در شهر قم فعال است، تصریح کرد: برای خدمت‌دهی مطلوب‌تر به شهروندان، بازنگری در نحوه خدمات‌رسانی و تغییر در تعداد ناوگان آنها در دست بررسی است.

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی شهرداری قم تصریح کرد: آن دسته از مالکین تاکسی‌هایی که اقدام به دریافت دستگاه کارت‌خوان کنند از پرداخت مالیات مشاغل معاف هستند.

وی با بیان اینکه ۵۵ درصد تاکسی‌های درون‌شهری قم فرسوده شده‌است، گفت: سه هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی فعال در سیستم درون‌شهری قم عمر و قدمتی بیش از ۱۲ سال دارد.

طالبی تصریح کرد: در صورت باز شدن سامانه نوسازی ناوگان تاکسیرانی، تاکسی‌های تولید سال ۸۷ نوسازی خواهند شد و ۱۰۰ میلیون تومان وام بدون بهره نیز به متقاضیان پرداخت می شود.

وی همچنین به موضوع بیمه رانندگان سازمان تاکسیرانی، اظهار کرد: از سال ۹۴ کمک‌های دولتی برای بیمه رانندگان تاکسی قطع شده و هم اینک حدود هزار و ۲۰۰ راننده تاکسی با اقدامات انجام شده در صف پوشش بیمه‌ای هستند.