به گزارش پایگاه خبری دورشهر قم به نقل از خبرنگار مهر، وحید بهرامی ظهر سه شنبه در نشست خبری سیزدهمین جشنواره دوسالانه تصویرگری استان قم در نگارخانه فرهنگ اظهار داشت: اظهار داشت: در حدود ۶ سال است که این دوسالانه برگزار نشده که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برنامه ریزی […]

به گزارش پایگاه خبری دورشهر قم به نقل از خبرنگار مهر، وحید بهرامی ظهر سه شنبه در نشست خبری سیزدهمین جشنواره دوسالانه تصویرگری استان قم در نگارخانه فرهنگ اظهار داشت: اظهار داشت: در حدود ۶ سال است که این دوسالانه برگزار نشده که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برنامه ریزی لازم برای انجام این دوسالانه صورت گرفت و با تشکیل شورای سیاستگذاری، داوران جشنواره انتخاب شدند که با توجه به حساسیت‌های موجود، تلاش شد تا داوران، غیر بومی باشند و البته یک داور نیز از قم بوده است.

دبیر اجرایی سیزدهمین دوسالانه تصویرگری استان قم بیان داشت: فراخوان دوسالانه تصویرگری استان قم در ۶ خردادماه منتشر شد و تا ۲۵ خرداد فرصت ارسال آثار بود که درخواست‌ها برای تمدید وجود داشت که در نهایت زمان ارسال آثار تا ۲۹ خردادماه تمدید شد.

بهرامی گفت: طی این مدت تعداد ۵۲۳ اثر از ۱۱۴ هنرمند به دبیرخانه ارسال شد که پس از آن داوری صورت گرفت و در نهایت ۶۲ اثر به مرحله رقابتی جشنواره راه یافتند.

وی گفت: این دوسالانه بخش غیر رقابتی هم داشت که ۲۸ اثر از سوی اساتید و پیشکسوتان دریافت شد.

دبیر اجرایی سیزدهمین دوسالانه تصویرگری استان قم افزود: آثار منتخب در هشتم تیرماه سال جاری در نگارخانه‌های فرهنگ و سرو قم نمایش داده خواهد شد و در طول برگزاری نمایشگاه نیز ورکشاپ هایی برای هنرمندان برگزار می‌شود.

بهرامی افزود: آثار راه یافته به نمایشگاه، داوری نهایی خواهند شد و طی مراسمی از آثار برگزیده تجلیل می‌شود.

وی عنوان داشت: قم در عرصه تصویرگری همواره پیشرو بوده و دوسالانه‌ها در قم بیشتر از سایر استان‌های کشور برگزار شده است.

قم در عرصه تصویرگری همواره پیشرو بوده است

وی بیان داشت: بعد از داوری، بحث‌های پیرامون انتخاب‌ها صورت گرفت که برای انتخاب برگزیدگان معیارهایی در نظر گرفته شد که ارائه پیام فاخر فرهنگی از جمله آنان بوده است و تلاش شده تا در داوری سلایق راه پیدا نکند و در این راستا آثار بدون اسامی هنرمندان به داوران ارائه شد و در نهایت با امتیازبندی انجام شده این آثار به مرحله نهایی راه یافتند.

دبیر اجرایی سیزدهمین دوسالانه تصویرگری استان قم افزود: هر هنرمندان تا ۵ اثر می‌توانست برای این دوسالانه ارسال کند که از نظر موضوع و تکنیک آزاد بوده است.