به گزارش پایگاه خبری دورشهر قم به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه جمعه در نخستین گردهمایی جهادگران عرصه فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه که در مجموعه فرهنگی باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد اظهار داشت: حوزه پیشرو و در تراز انقلاب اسلامی حوزه‌ای است که بی باکانه و […]

به گزارش پایگاه خبری دورشهر قم به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه جمعه در نخستین گردهمایی جهادگران عرصه فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه که در مجموعه فرهنگی باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد اظهار داشت: حوزه پیشرو و در تراز انقلاب اسلامی حوزه‌ای است که بی باکانه و هوشمندانه وارد عرصه‌های نو و جدید می‌شود.

آیت الله اعرافی گفت: حوزه‌ای که ما باید سربازان آن باشیم و پاسخگوی دنیای جدید باشد در تراث تاریخی و اصیل خود ریشه‌ای دارد و این اصالت را متناسب با عصر حاضر به دنیا انتقال می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در عرصه قلمروهای جدید افرادی از سر احتیاط و حساسیت از ورود به آنان پرهیز می‌کنند که این امر مناسب نیست و افرادی نیز بی دقت ورود پیدا می‌کنند که این امر نیز درست نیست.

وی بیان داشت: حوزه عصر انقلاب نباید از قلمروها و آفاق نو پرهیز کند اما باید با دقت و هوشمندانه وارد این عرصه‌ها شود.

آیت الله اعرافی ادامه داد: پیشگام بودن در قلمروهای جدید جلوی بسیاری از مسائل و آسیب‌ها را می‌گیرد و حوزه نه تنها مطالبه گر است بلکه خود نیز باید پاسخگو باشد و این ویژگی در تراز حوزه انقلاب است.

حوزه خود را کنشگر اجتماعی می‌داند که باید پاسخگو هم باشد

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه حوزه خود را کنشگر اجتماعی می‌داند که باید پاسخگو باشد افزود: پاسخگویی در ذات حوزه است و ما باید در برابر مردم که سهامداران اصلی انقلاب اسلامی هستند پاسخگو باشیم و حوزه در عین حال مطالبه گر آن چیزی است که خداوند انتظار دارد و روحانی واقعی نیز فقط مطالبه خداوند را دنبال می‌کند.

وی بیان داشت: مدیریت حوزه نیز خادمی در کنار طلاب و اساتید و مجموعه‌های حوزوی است تا انسجام لازم پدید آید و در این راستا دست همگان را می‌فشاریم.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: حوزه علمیه در عرصه‌های مختلف ظرفیت‌های خوبی دارد و دست پری دارد که منظوره فکری حوزه ترسیم شده که در اختیار مجموعه‌های مختلف قرار می‌گیرد.

وی عنوان داشت: وقتی با فناوری‌ها مواجه می‌شویم باید داد و ستدها مشخص شود و سایه اندیشه‌ها در ساحت‌های مختلف اخلاقی و فلسفی بر روی آنان گسترده شود.

امام جمعه قم گفت: علوم اسلامی و تبیین اسلامی و حکمرانی و مدیریت اسلامی از جمله موضوعاتی است که باید در فناوری‌های جدید بدان پرداخته شود.